Supernovaer 9-11 år

Antal tilmeldte: 26/30 Alder: 9-11 Køn: Piger Pris: 1.500,00 DKK
03/09/2021 - 10/06/2022 Kildegårdshallen (Hallen) Fredag 17:30-19:15 Instruktør: Alexander Thøgersen Noah Waynert Martin Ilsøe André Jespersen Chi Aja Aasborg

Holdet er et superhyggeligt hold for springtossede piger, hvor vi - udover kilometervis af spring - også øver balance, dans, serier, akrobatik, styrke m.m. Holdet er åbent for nye som tidligere gymnaster. Vi springer i springgrav og på airtrack og træner flik-flak, saltoer, fede tricks, håndstand/-gang og nogle gymnaster øver måske lidt tempo-flik, baglænder og skruespring el.lign. Der er plads til piger på alle niveauer - også helt nye. Vi er et sammentømret trænerteam, som differentierer træningen efter den enkelte gymnasts behov og niveau. Vi skal plante frø og bygge på de færdigheder, som hver enkelt gymnast hidtil har lært. I år vil trænerne gøre særlig meget brug af nogle fede, målrettede spring-teknikbaner og arbejde hen mod at gøre springene selvautomatiserede. Vi vil også give grupper af gymnaster små opgaver, samtidig med at vi har det rigtig sjovt sammen til træning.

Vi vægter sund fysisk aktivitet og glæden ved sporten højt. Gennem kropsøvelser, styrke-/smidigheds- & rytmeøvelser, lege, spring på redskaber osv., søger vi at opbygge gymnasternes teknik og kropskontrol. Målet er at skabe alsidige, robuste og glade gymnaster, som har lyst til sporten hele livet. Kom og vær med... til sportsligt fællesskab i sjove og sunde rammer. Vi glæder os til at se dig!

Omkring nytårstid vil der være en ekstra udgift på ca. 300,- kr. for en dragt, som pigerne efterfølgende beholder.

Holdet deltager i:

·       Foreningens lokalopvisning i Roskilde Kongrescenter, d. 26. marts 2022.

·       DGI’s opvisning i marts.

·       Gymnastik ved Fjorden i juni.

Derudover kan lidt socialt samvær komme på tale, i løbet af sæsonen.

Den 4. lørdag hver måned er der gratis fællestræning for foreningens gymnaster i springcentret i Idrættens Hus, Roskilde - det er frivilligt om man deltager.

Bemærk: Som gymnast i foreningen, er det er muligt at tilmelde sig holdet: ”Åben springtræning” om tirsdagen, hvis man har lyst til at springe endnu mere i det fede springcenter.

Afbud sendes til Martin Ilsøe på: 27290521, André Jespersen på: 53773664 eller Noah Waynert på: 51513233.

Pris: 450,00 DKK

Samlet rabat på 1.050,00 DKK