Sports Acro, konkurrence

Antal tilmeldte: 13/25 Alder: 7-25 Pris: 5.500,00 DKK
17/08/2021 - 18/06/2022 Idrættens hus (Rytmesal 1) Tirsdag 16:00-18:30Lørdag 09:00-13:00 Kildegårdshallen (Hallen) Torsdag 18:00-20:00 Instruktør: Lisbeth Vejlstrup Karina Visholm Andersen Pernille Madsen

Holdets træningstider:

·       Tirsdag:  16.00 – 18.30 - I Idrættens Hus – Rytmehal 1

·       Torsdag: 18.00 – 20.00 - I Kildegårdshallen

·       Lørdag:   09.00 – 13.00 - I Idrættens Hus – Rytmehal 1 - Aftaler laves løbende med trænerteamet, om man deltager i alle lørdagstræninger.

Vi træner i alle skoleferier - bortset fra skolernes sommerferie.

Går gymnasten på hold 2:

Hold 2 er for de meget øvede, enten spring-, rytme-, acro-gymnaster eller lignende, og som har en bred gymnastikforståelse og selv har et ønske om at deltage i sporten på et meget højt plan. Bliver gymnasten udtaget til Hold 2, forventes det at gymnasten har pli og besidder pligtfølelse, samt at gymnasten kan selvtræne, selv kan hjælpe med at udarbejde internationale rutine skemaer, læse de internationale regler og selv laver og klipper sin egen musik. Gymnasten deltager ydermere aktivt i at finde dragter. Vi forventer at gymnasten er modig, at gymnasten tør og er selvtrænende, er ihærdig efter at lære nyt, er en god kammerat, samt er positiv og åben. Gymnasten tør stå på scenen selv, eller sammen 2 eller 3 andre, og fortælle en historie ved brug af gymnastikken og kroppen. Gymnasten er meget god til at stå på hænder, springe forskellige spring og vælger at afsætte 2-3 dage om ugen til benhård konkurrencetræning. Gymnasten deler glædeligt ud af sin viden til resten af holdet og hjælper med at udvikle kompetencer. Gymnasten skal have lyst til at styrke sin krop som bund, samt have lyst og stort mod til at lave saltoer som top. Hjemmetræning er et krav.

Udenlandstræner 2021/2022:

Vi har igen sidste år, med stor succes, haft Belgiske gæstetrænere på besøg, for at højne niveauet i Roskilde. Dette påtænker vi at fortsætte med. Det kan derfor forventes at være et lille beløb til egenbetaling, for at dække udgifter til disse weekendtræninger. Træningerne forløber gerne fra lørdag morgen til søndag eftermiddag. (Datoer er endnu uviste, grundet COVID-19).

Udenlandskonkurrence 2022:

Hold 2 har de sidste 3 år deltaget i en konkurrence i udlandet. I 2018 & 2019 var holdet i Holland, hvor de deltog i en international konkurrence, og i 2020 var de i Portugal.
Det forventes, at Hold 2 igen deltager og rejser til Portugal, (Enten Marts eller Maj 2022- Uvist).

Alle udgifter til turen er 100 % egenbetaling. Skal gymnasten med til Portugal, kan det godt ende med blot at blive som tilskuer, hvis ikke gymnasterne og deres rutine er klar til at konkurrere. Har vi små gymnaster som skal med her, forventes det at der deltager en voksen sammen med gymnasten og rejser med som voksenhjælper.

Der forventes en ekstra udgift til køb af konkurrencedragt. Ca. 1500-1800 DKK i alt.
Der forventes en ekstra udgift til køb af Opvisningsdragt. Ca. 500 DKK i alt.

Vi gør dog MEGET ud af, at genbruge og købe hinandens brugte dragter, da de oftest blot har været anvendt et par gange – derfor er ovenstående blot et skøn.

Det forventes at man deltager ved alle opvisninger og venskabskonkurrencer samt i Sjællandsmesterskaberne.

Der deltages i følgende opvisninger og konkurrencer: (Grundet COVID-19, findes der mange datoer som endnu ikke er udmeldt af GymDanmark).

·       Forårsdagene - start marts.

·       Roskildes lokalopvisning - oftest sidste lørdag i marts.

·       Venskabskonkurrence(r) – dem vi eventuelt bliver inviteret til.

·       Opvisning i Præstegården i Svogerslev, Grundlovsdag.

·       DGI – Opvisning på Vigen strand - en af de første weekender i juni.

• Konkurrencer 2021:

o   Sjællandsmesterskaberne - ligger gerne i april.

o   Acro Cup – ligger gerne i starten af maj.

o   Danmarksmesterskaberne – ligger gerne i slutningen af maj.

Træner teamet udarbejder en Acro-kalender, som opdateres løbende. Denne er vores ”Bibel” til at huske: hvad, hvor og hvornår!! Bliver uddelt ved sæsonstart.

Foto taget for Roskilde Kongres og Idrætscenter - www.roskildekongrescenter.dk

Pris: 3.300,00 DKK