(282) SOMMERHOLD - Trampolin - Begyndere/let øvede (12+)

Antal tilmeldte: 11/15 Alder: 12-18 Pris: 630,00 DKK
02/04/2024 - 18/06/2024 Idrættens hus (Trampolinhal) Tirsdag 17:30-19:00 Instruktør: Lena Svane Mads Overgaard-Larsen Celia Park Schou-Lassen

Trampolinspring er sjovt og udfordrende - kald det en kontrolleret rutchebanetur! Med fokus på sikkerhed og god trampolinteknik lærer du trampolinspring, og hvordan du kan sætte springene sammen til trampolinøvelser. Uanset om du er helt ny i sporten eller har gået en sæson eller to, så er din udvikling og teknik i fokus, så du sikkert og kontrolleret lærer nye spring og forbedrer dem, du kan. Herlærer du også, at til trods for, at stortrampolin i de fleste tilfælde er en enmandssport, så er sammenhold og venskab vigtigt. Der vil naturligt være lidt ventetid mellem turene, hvor du bliver ved trampolinen, mens de andre springer. Der er korte ture, så alle prøver mange gange på en træning – det er et forpligtende fællesskab hvor alle når mere, når alle er klar til deres tur, lytter og er engageret.

Hvis du helst bare vil lege, er det her ikke holdet for dig. Vil du derimod gerne lære grundlaget fysisk og trampolinmæssigt for at kunne lave gode saltoer og skruespring, så skynd dig at melde dig på!

Til alle træninger vil der inden trampolinspring være grundig opvarmning, som du hver gang obligatorisk deltager i. Her er der styrke-, koordinations- og gymnastikøvelser, der gør dig til en endnu bedre trampolinspringer. Til sidst er der supplerende træning med bl.a. udstræk og afslutning af dagens træning.

Vi ønsker at holde følgende regler og retningslinjer på vores hold:

• Som springer siger du altid goddag og farvel til trænerne og gerne holdkammerater ved start/slut.
  • Du bliver ved trampolinen, så du er klar til din tur. Skal du forlade hallen, fx på toilettet eller må tage hjem før tid, skal du altid sige det til træneren, så de ved hvor springerne er.
  • Fra træningen begynder, indtil vi siger tak for i dag, har du en velfortjent pause fra din mobiltelefon (hvis du har en sådan)
  • Det forventes, at du som springer møder til tiden, medmindre du har en aftalt andet med træneren (giv besked til haltelefon 52 23 21 24).
  • Du deltager i opvarmningen og supplerende træning, det er krav for at deltage i trampolintræningen.
  • Langt hår skal være sat op med elastik.
  • Ingen smykker eller tøj med knapper/store lynlåse etc. – det gælder også ørenringe og du må ikke springe med dem. Er det nye, kan du købe micro pore tape på apotek og dække dem med.
  • Du kan vælge at springe i shorts og T-shirt, gymnastikdragt, træningsdragt eller andet sportstøj. Til trampolin har du sokker eller gymnastiksko på fødderne. INGEN bare fødder.
  • Afbud sker som SMS til haltelefonen på telefonnummer: 52 23 21 24

Lena Svane

Mads Overgaard-Larsen

Jeg er 45 år og har været trampolininstruktør i 20 år, på både begynderhold og på letøvet hold. Jeg glæder mig til at lære jer nogle nye spring i den kommende sæson. Til dagligt er jeg bygningsmaler, som jeg også har været i 20 år nu. I kan kontakte mig på mobil på: 20633783 eller på mail til: maol@lite.dk.

Celia Park Schou-Lassen