(062) Sports Acro Aspiranter - Øvede (10+) - Udtaget hold.

25/10/2023 - 05/06/2024 Idrættens hus (Rytmesal 1) Onsdag 18:00-19:00 Idrættens hus (Rytmesal 2) Søndag 10:00-12:00 Instruktør: Julie Lynggaard Mette Kjær Fie Bodekær Olsson Anna Rose Mogensen

Sports Acro Aspiranter - Øvede, er for gymnaster, som ønsker at snuse lidt til konkurrencedelen af denne disciplin, og som instruktørerne finder egnede til det.

Hele sæsonen trænes der sammen med Sports Acro Aspiranter – Begyndere & let øvede, og inden efterårsferien, vil det endelige øvede hold være udtaget.

Øvede akrobater vil herefter få mulighed for en times udvidet træningstid om onsdagen, kl. 18.00 – 19.00.

For at blive en del af dette hold, skal gymnasterne være klar til at træne hårdt og dedikeret med styrke, smidighed, momenter og spring. Der vil blive udleveret et træningsprogram i starten af sæsonen med forskellige discipliner, som det forventes der vil blive trænet på hjemme.

Holdets gymnaster træner op til at blive klar, til at kunne gå videre til optagelsesprøve til foreningens Sports Acro - Konkurrencehold.

På Sports Acro Aspiranter - Øvede, vil vi træne:

• Grundelementer, smidighed og balance
  • Spring og styrke
  • Individuelle momenter
  • Svære momenter i par/trio samt pyramider

Sæt allerede nu kryds i kalenderen på følgende opvisnings-/konkurrencedatoer, hvor der er mødepligt for alle på holdet.

• Lokalopvisningen i Roskilde Kongres- & Idrætscenter, d. 7. april 2024
  • Sjællands Mesterskaberne d. 13. april 2024

Yderligere vil der efter jul være søndagstræninger, kl. 10.00 – 12.00. Disse ekstra træninger starter d. 7/1-24 og varer til og med d. 7/4-24.

Bemærk at der vil være yderligere udgift til en konkurrencelicens og sandsynligvis en ekstra konkurrencedragt.

Vi glæder os igen i år, til at se både nye og kendte gymnaster, og til at få nogle dejlige træningstimer sammen.

Vi ses i hallen.

Julie Lynggaard

Jeg har været en del af Roskilde Gymnastikforening siden 2011, hvor jeg selv startede som gymnast i akroverdenen hvor jeg fortsatte til 2019.

Jeg begyndte at arbejde som hjælpeinstruktør i foreningen i 2017 på et børne- og forældre/barn hold. I 2020 begyndte jeg så som hjælpeinstruktør på holdet Sports Acro -Aspirant/øvede, og de seneste to år har jeg været instruktør på disse hold.

Alle de mange år i akroverdenen har givet mig en masse glæde og erfaringer, som jeg glæder mig til at bringe videre.

Jeg glæder mig HELT VILDT til en fantastisk sæson med en masse acro, grin og venskaber.

Mette Kjær

Jeg har dyrket gymnastik hele mit liv, og har været instruktør på diverse hold siden jeg startede som hjælpetræner som 13 årig.
Jeg kom ind i sporten: Sports Akrobatik, da min datter Luna startede for mere end 10 år siden i foreningen i Fuglebjerg. Jeg har i 10 år været dommer til nationale konkurrencer i Sports Acro, og har 2 gange også dømt i udlandet.
Jeg er 50 år og bor i Glumsø (- men forhåbentligt snart i Roskilde). Til daglig arbejder jeg som Regional salgsdirektør i en international virksomhed, hvorfor jeg også en gang imellem er på forretningsrejse og ikke kan komme til alle sæsonens træninger.

Fie Bodekær Olsson

Jeg har gået til Sports Acro siden jeg var 8 år gammel. Jeg startede på aspirantholdet, og efter 1 år rykkede jeg op på konkurrenceholdet, som jeg nu har været på i 5 år, og det fortsætter jeg med!

Sidste sæson var mit første år som hjælpeinstruktør, hvor jeg trænede et yngre Sports Acro-hold. I år bliver mit første år som træner på Aspirantholdet, og jeg glæder mig rigtig meget til at lære fra mig og møde jer alle sammen. Jeg håber, at det bliver en rigtig god og lærerig sæson, men en masse god Acro!

Anna Rose Mogensen

Jeg er 17 år gammel og til daglig elev på Roskilde Gymnasium.
I år er jeg instruktør for Sports Acro Aspiranter, som jeg har været træner for siden 2020 – med et enkelt års pause, som jeg har brugt på Sorø Gymnastikefterskole.
Derudover er jeg selv aktiv gymnast på blandt andet Sports Acro Konkurrenceholdet, hvor jeg har gået i mange år, og i årene før det var jeg selv gymnast på Aspirantholdet.
Jeg glæder mig til at komme tilbage til Acroen og til endnu en god sæson!