(056) Rytmeværket (27+)

Antal tilmeldte: 16/16 Venteliste: 0 Alder: 27-45 Pris: 1.400,00 DKK
05/09/2023 - 18/06/2024 Idrættens hus (Rytmesal 1) Tirsdag 18:30-20:00 Instruktør: Cecilia Møller Line Olesen

Rytmeværket er et opvisningshold for øvede rytmegymnaster/dansere fra 27 år.
På holdet er der fokus på, at det skal være rart og sjovt at gå til gymnastik, og at vi skal udfordre os selv og ikke mindst give den gas på opvisningsgulvet!

Rytmeværket er et hold for den øvede rytmegymnast/danser, som har lyst til at udfordre sig selv. Vi instruktører har en forventning om, at man som gymnast er engageret i holdet og træningerne, og at man gerne vil (mange) opvisninger. Til gengæld kan vi tilbyde gode træninger, der skal ligge til grund for et fedt og alsidigt opvisningsprogram, et rart og trygt træningsmiljø samt en masse sjov og leg.

Holdet er ikke et udtaget hold, men vi har en forventning om, at man har gået til dans/rytmegymnastik før, at man har en god kropsforståelse, og at grundteknikken er på plads. Her er både plads til små og store udviklinger, og vi vil meget gerne inddrage jer gymnaster i træningen og sæsonen, så I kan få mulighed for at sætte jeres eget præg på de målsætninger, vi skal arbejde med, og muligvis også det endelige opvisningsprogram.

Vi instruktører har oprettet holdet, da vi selv synes der manglede et rytmehold for denne målgruppe i området, og derfor vil vi - i det omfang det giver mening og kan lade sig gøre - også selv deltage lidt i træningen/opvisningerne på skift. Vores første prioritet vil dog altid være at udfylde rollen som instruktør.

Derudover vil der blive arrangeret et par ekstratræninger (lørdage eller søndage) i løbet af sæsonen. Vi regner med 1-2 træninger før jul og 2 træninger efter jul - tid og sted meldes ud så snart det er på plads.

Til træningerne vil vi blandt andet arbejde med styrke, smidighed, teknik og forskellige gymnastiske genrer - nogle gange pakket ind i både sjove indslag og lege - og så kommer vi også til at prøve kræfter med impro og arbejde med udtryk/performance.
I løbet af sæsonen skal vi også øve på forskellige serier (med og uden håndredskab), som skal bruges i vores opvisningsprogram.

I forbindelse med dragter, holdtøj og evt. håndredskab til opvisningerne vil der komme en ekstra udgift – udover kontingent – på max. 750,- kr.

Denne sæson regner vi med som minimum at deltage i følgende opvisninger (også gerne flere - men de er ikke endeligt besluttet endnu):

• Stenbrostævnet
  • DGI forårsdage (Roskilde)
  • Roskilde Gymnastikforenings lokalopvisning, lørdag d. 6/4-24
  • Gymnastik ved Fjorden (Vigen) - lørdag d. 3/6-24

Som udgangspunkt vil vi gerne deltage i yderligere 2 forårsopvisninger og 2 sommeropvisninger. Hvilke ekstra opvisninger vi vælger, beslutter vi i fællesskab.

Hvis der er spørgsmål til holdet, kan vi kontaktes på mail eller SMS:

Line: olesen1310@hotmail.com / 30623216

Cecilia: cbnm1995@gmail.com / 71944949

Cecilia Møller

Jeg er 28 år og til hverdag arbejder jeg med kommunikation og marketing.

Jeg har gået til gymnastik siden jeg kom hjem fra efterskole, men før jeg startede som rytmegymnast, prøvede jeg som barn en masse forskellige sportsgrene af – heriblandt forskellige former for dans.

Gymnastik er i dag en stor del af min hverdag - både som instruktør og som aktiv gymnast – og jeg elsker det. Jeg er især vild med at kunne give glæden ved bevægelse videre, og se gymnasterne udvikle sig gennem sæsonen.

Jeg er selv aktiv gymnast her i Roskilde Gymnastikforening, hvor jeg både har gået på "Foxy" og "Weekendvagten" . Før jeg flyttede hertil, var jeg instruktør på forskellige børnehold i lokalforeningen, hvor jeg boede, og siden 2018 har jeg så også været rytmeinstruktør her i Roskilde Gymnastikforening.

I sæson 23/24 skal jeg være rytmeinstruktør på holdene: RG Performance og Rytmeværket, og jeg glæder mig meget til nye og spændende udfordringer og en masse gode timer med gymnasterne.

Line Olesen

Jeg har dyrket gymnastik siden jeg var helt lille. Jeg har altid dyrket rytmegymnastikken rigtigt meget, og har i den forbindelse også prøvet kræfter med forskellige dansestilarter.

Gymnastikken fylder stadig meget i min hverdag, både som udøver og som instruktør. Jeg har været gymnastikinstruktør siden 2014, hvor jeg startede med et dansehold for 6-8-årige, efterfølgende blev jeg instruktør for et juniorhold og skal nu prøve kræfter med et øvet rytmehold, hvilket jeg glæder mig meget til.

Jeg brænder meget for at undervise i gymnastikkens verden og det er en stor del af min hverdag.

I år skal jeg være rytme instruktør på holdene: RG Performance og Rytmeværket, hvilket jeg glæder mig helt enormt til. Det bliver dejligt at se en masse gymnaster og udfordre dem og se dem udvikle sig.

Til hverdag arbejder jeg som socialrådgiver, og ud over at være aktiv gymnast og instruktør er jeg også at finde som suppleant i gymnastikforeningens bestyrelse, som kontaktperson for rytme og danse holdende i foreningen, samt i RG’s opvisningsudvalg.