(055) Weekendvagten - Rytmehold (25-35 år)

Antal tilmeldte: 10/25 Alder: 25-35 Pris: 750,00 DKK
20/08/2023 - 04/05/2024 Træningstider: Lørdag -Søndag - Instruktør: Anja Hauge Phie Lambert

Elsker du gymnastik, men har du svært ved at få tid til det i hverdagen? Eller elsker du gymnastik så meget, at du gerne vil have ENDNU mere gymnastik end din ugentlige træning? Så er Weekendvagten noget for dig!

Weekendvagten er et rytmehold i Roskilde Gymnastikforening og er for dig, der ikke har tid til at gå til gymnastik fast en gang om ugen eller gerne vil træne endnu mere, end du gør på dit ugentlige hold. Vi er et opvisningshold med fem træninger på en sæson, som ligger på lørdage og søndage. Træningerne kommer derfor primært til at bestå af at lære serier, men vi skal også hygge os og have det sjovt imens!

Holdet tager udgangspunkt i serier fra tidligere opvisninger fra holdet Foxy (tidligere kaldet Sild og Snaps), og er derfor oplagt for tidligere Foxy/Sild og Snaps-gymnaster, men ALLE er selvfølgelig velkommen, uanset om du har gået på Foxy før eller ej.

Da vi kun har fem træninger på en sæson, forventer vi, at du har gået til gymnastik tidligere. Det er desuden vigtigt, at du prioriterer træningerne og har mod på at øve hjemme. Til gengæld tilbyder vi dig et hold med engagerede instruktører, masser af sjov, sved på panden, et fedt opvisningsprogram og et fedt sammenhold, hvor vi også har tid til en hyggelig frokostpause og evt. aftensmad sammen, når træningen er slut.

Vi regner med at tage til fire opvisninger på en sæson: Stenbro i januar, to opvisninger i Roskilde til marts og den udendørs Vigen-opvisning i juni. Vi vil dog aftale med jer, om det er et passende antal opvisninger, når sæsonen starter.

De fem træninger vil være på følgende datoer:

Søndag den 20. august kl. 10-17 i hallen på Hedegårdene Skole
Søndag den 8. oktober kl. 10-17 i hallen på Hedegårdene Skole
Søndag den 19. november kl. 10-17 i hallen på Hedegårdene Skole
Lørdag den 13. januar kl. 12-18 i festsalen på Sct. Jørgens Skole
Søndag den 25. februar kl. 10-15 i rytmehal 1 i Idrættens Hus

Lørdag den 4. maj holder vi desuden obligatorisk hygge for holdet. Sted og tid kommer senere.

Udover kontingentet skal du forvente en udgift på maks. 800,- kr. til dragt.

Vi glæder os til at se jer alle til den første træning den 20. august kl. 10 i hallen på Hedegårdene Skole.

Vh. Phie og Anja

PS. Er du forholdsvis ny inden for gymnastikken eller ønsker at blive teknisk dygtigere, vil vi i stedet anbefale dig at gå på Foxy 18-35 år, hvor der er ugentlige træninger. Tag evt. fat i Anja Hauge, som er instruktør på begge hold, hvis du er i tvivl.

PPS. Er du ikke mellem 25 og 35 år, men er interesseret i at gå på holdet? - så kontakt Roskilde Gymnastikforening på mail til: kontakt@roskildegf.dk - så ser vi, om vi kan finde plads til dig på holdet alligevel.

Anja Hauge

Jeg er 27 år, bor i Hedehusene og er til daglig journalist på et nichemedie i København. Jeg har været gymnast, siden jeg var helt lille, og været instruktør de sidste 11 år for forskellige rytme- og dansehold. I år bliver min 7. sæson som instruktør for Foxy (18-35 år), hvor jeg glæder mig til at se både gamle og nye ansigter, mens jeg også starter som instruktør på rytmeholdet Weekendvagten (25-35 år).

Det, jeg elsker ved gymnastikken, er den energi, som opstår i hallen, når vi giver den gas, og så er det sociale sammenhold meget vigtigt for mig. Jeg er desuden vild med alverdens redskaber og holder meget af at lave serier med gang i, inden for både house, hip hop og girly.

Phie Lambert

Jeg har gået til gymnastik siden jeg var lille og holdet hed "mor og barn gymnastik" - dog sammen med min far og ikke min mor. Senere blev jeg springgymnast i min lokalforening i Bjert (Jylland), og det var faktisk mit fokus helt frem til, at jeg blev skadet på efterskolen. Herefter skiftede jeg retning og blev helt forelsket i rytmegymnastik. Jeg gik på et ungdomshold på Fyn, begyndte at undervise som instruktør og gik til dans i mit sabbatår - alt sammen noget som gjorde mig til en bedre gymnast.

Jeg begyndte som instruktør i RG i 2014; først med det hold, der hed juniorpigerne og senere på Foxy. Nu har mit liv udformet sig således, at det er svært at få den ugentlige træning til at passe ind i hverdagen. Men jeg kan simpelthen ikke slippe gymnastikken og foreningen helt. Derfor startede jeg sidste sæson, sammen med min altid fantastiske medinstruktør Anja, rytmeholdet Weekendvagten, og det glæder jeg mig helt vildt meget til endnu en sæson af!

Som instruktør har jeg stort fokus på tekniktræning. Min erfaring er, at hvis man fokuserer, øver og bliver god til teknik, så bliver serierne bare det flottere. Mine styrker er helt sikkert det moderne og klassiske, men også mit gode humør.

Jeg glæder mig til at se dig i hallerne rundt om i Roskilde.