(053) Foxy - Rytme (18-35 år)

29/08/2023 - 18/06/2024 Idrættens hus (Rytmesal 1) Tirsdag 20:00-22:00 Instruktør: Marius Kure Jonas Hjorth Anja Hauge Esben Buhl Terese Lynge Hansen

Foxy er et gymnastikhold i aldersgruppen 18-35 år. Holdet har eksisteret i den nuværende form i 7 år og er for alle gymnaster, der elsker gymnastik og fællesskab. Der vil blive lagt vægt på gode og energiske træninger med fokus på, at du som gymnast bliver udfordret og udvikler dig løbende. Ved opstart vælger du, om du henholdsvis vil være en del af rytmesiden eller springsiden.

Træningerne foregår i nogle af de bedste spring- og rytmefaciliteter på Sjælland, nemlig i Idrættens Hus på Kildegården, Roskilde. Vi træner hver tirsdag fra kl. 20-22 (og ofte med lidt hygge efterfølgende). Holdet er et opvisningshold, og træningerne vil derfor munde ud i et samlet opvisningsprogram, som vi vil vise rundt omkring på Sjælland i løbet af foråret.

På Rytmesiden vil der både være fokus på tekniktræning og serier. Vi har fokus på at udvikle jer individuelt som gymnaster, men også som et samlet hold. Vi vil samtidig sørge for, at du får afprøvet forskellige gymnastik- og dansegenre fra street til moderne og kommer til at arbejde med forskellige udtryk i serierne. Vi vil desuden løbende inddrage kræfter udefra, så I også bliver inspireret af andre. Denne sæson kommer vi til at arbejde med vimpel som håndredskab, men du behøver ikke at have kendskab til redskabet for at starte - det skal vi nok lære dig.

På springsiden vil der være fokus på udviklingen af den enkelte gymnast. Vi vil arbejde både med standardopstillinger, men også en del stationsarbejde. For os er det vigtigt, at du som gymnast arbejder fokuseret mod et mål, uanset om det er vejrmølle, salto, randi, eller triple out. For os er det vigtigt, at alle er lige, uanset hvilket niveau man er på.

Udover de ugentlige træninger og forårets opvisninger laver vi også forskellige sociale arrangementer, hvor vi hygger, fester, eller på anden måde laver noget sjovt sammen. Det sociale er en lige så vigtig del af holdet som det gymnastiske.

Vi forventer, at I som gymnaster prioriterer træningerne og opvisningerne, og I vil til gengæld opleve, at vi som instruktører møder forberedte op hver gang med masser af engagement og energi. Vi vil desuden gøre meget for at lytte til jeres ønsker.

Udover kontingent skal du forvente en ekstraudgift til dragt, som vil blive opkrævet i starten af sæsonen.

Vi er i fuld gang med at planlægge sæsonen og opvisningens program, og vi glæder os helt vildt til at se jer alle sammen tirsdag d. 29. august. Traditionen tro starter Foxy sæsonen med prøvetræninger, hvor I alle har muligheden for at få et indblik i, hvordan det er at gå på Foxy.

De bedste hilsner fra instruktørteamet: Anja, Terese, Jonas, Marius og Esben

** OBS! Sæt allerede nu kryds i kalenderen d. 1. oktober, hvor vi vil holde sæsonens første ekstratræning, med ekstra fokus på at lære hinanden at kende****

Marius Kure

Jonas Hjorth

Jeg er 22 år og ved siden af mit daglige arbejde, er jeg backup instruktør på holdet Foxy. Ud over at jeg selv er aktiv gymnast i Roskilde Gymnastikforening, er jeg også instruktør i Solrød Gymnastik Forening. Til september starter jeg på min uddannelse som fysioterapeut, ved siden af gymnastikken.

Ydermere er jeg bestyrelsesmedlem i Roskilde Gymnastikforening, hvor jeg sørger for indkøb af div. gymnastikredsaber og er kontaktperson for foreningens Spring- & Parkourhold, i samarbejde med bestyrelsesmedlem, Kim Jørgensen.

Anja Hauge

Jeg er 27 år, bor i Hedehusene og er til daglig journalist på et nichemedie i København. Jeg har været gymnast, siden jeg var helt lille, og været instruktør de sidste 11 år for forskellige rytme- og dansehold. I år bliver min 7. sæson som instruktør for Foxy (18-35 år), hvor jeg glæder mig til at se både gamle og nye ansigter, mens jeg også starter som instruktør på rytmeholdet Weekendvagten (25-35 år).

Det, jeg elsker ved gymnastikken, er den energi, som opstår i hallen, når vi giver den gas, og så er det sociale sammenhold meget vigtigt for mig. Jeg er desuden vild med alverdens redskaber og holder meget af at lave serier med gang i, inden for både house, hip hop og girly.

Esben Buhl

Jeg er springinstruktør og har været det gennem mange år. Jeg har været i Roskilde Gymnastikforening siden jeg var barn, og har altid nydt det fællesskab som gymnastikken giver. Til dagligt arbejder jeg som indskolingsleder.

Terese Lynge Hansen

Jeg er 21 år og til dagligt læser jeg Økonomi og It.

Jeg har siden jeg var helt lille gået til gymnastik, og startede som
mange andre som springgymnast, men blev senere rytmegymnast.

Jeg er ny i Roskilde Gymnastikforening, men jeg har været instruktør i mange forskellige foreninger de sidste 5 år. Jeg har været træner for flere forskellige aldersgrupper mellem 3 og18 år.