(030) Springmusene (7-10 år)

Antal tilmeldte: 39/39 Venteliste: 10 Alder: 7-10 Pris: 1.450,00 DKK
04/09/2023 - 10/06/2024 Kildegårdshallen (Hallen) Mandag 16:15-17:45 Instruktør: Malou Hansen Alexander Thøgersen Anders Jackson Pedersen Kim Lauer Alma Sandø Højland Frida Mandrup
Beskrivelse

Holdet er for både piger og drenge i alderen 7-10 år. Der er plads til alle - både begyndere og øvede.

Vi ønsker at have fokus på et stort fællesskab med plads til alle og det er vigtigt for os, at de unge får en forståelse af at være en del af et hold og bare har det sjovt.

Vi vil bruge springgrav til indlæring af nye spring og vil efterhånden skifte springgraven gradvist ud med almindelige nedspringsmåtter. Vi sætter fokus på grundspring, og man vil skulle lave mange gentagelser af disse, før man går videre til næste spring.

Vi vil til træning lave forskelligt opvarmning inden vi begynder springe på både Airtrack (Spring bane) og Mini trampolin. Ved træningen af spring på banen indgår: håndstand, vejrmølle, rondant & kraftspring, flik flak og i trampolinen trænes: op hop, overslag, skrue- & saltospring.

I løbet af sæsonen vil vi tage en eller flere ture over i Springcentre i Idrættens Hus, og hygge os sammen med andre springhold.

Der trænes i bare tæer eller tynde gymnastiksko. Kondisko er ikke tilladt under træningen, af hensyn til sikkerheden. Vi ser helst at man træner enten i gymnastikdragt (uden skørt) eller i T-shirt & træningsbukser/shorts. Langt hår skal være sat op.

Holdet deltager i foreningens lokalopvisning i Roskilde Kongres- & Idrætscenter, lørdag d. 6/4 2024. og i Gymnastik ved Fjorden (Vigen) i juni måned.

Dragt: Der vil være en lille udgift (nogle hundreder kroner) til opvisningsdragt.

Pris: 435,00 DKK

Samlet rabat på 1.015,00 DKK

Jeg har ingen profil - Opret og tilmeld Jeg har en profil – Login og tilmeld
Instruktører

Malou Hansen

Alexander Thøgersen

Jeg blev inviteret ned og hjælpe af en af mine venner, i sæsonen 2018/19, på et par hold der hedder Supernova og Stjerneskud. Jeg blev så bare hængende, begyndte selv at gå til springgymnastik og hjalp til, når de andre hold havde brug for det. I dag er jeg blevet instruktør, for mange af de hold som jeg hjalp på.

Det bedste ved at være instruktør på et gymnastikhold, ud over at vi selvfølgelig har det supersjovt, er at være en del af ens gymnasts fremskridt. Der er nærmest ikke noget bedre end følelsen af, når ens gymnaster bliver glade over at lære noget nyt.

Jeg tror på at alt kan læres med den rette indstilling, og jeg har ikke selv gået til gymnastik eller nogen anden form sport, før jeg kom til Roskilde Gymnastikforening. Jeg har lært det hele som voksen og bruger i dag meget af min tid i et fitnesscenter, hvor jeg prøver at mestre min krop med eksempelvis: håndstand, menneskeligt flag og andre sjove øvelser.

Jeg glæder mig til fed gymnastik sæson.

Anders Jackson Pedersen

Kim Lauer

Alma Sandø Højland

Jeg er 14 år og har selv gået til gymnastik i mange år. Jeg glæder mig meget til at hjælpe med at træne nye gymnaster.

Frida Mandrup