Parkour begynder 8-15 år

Antal tilmeldte: 25/25 Venteliste: 1 Alder: 8-15 Pris: 1.600,00 DKK
05/09/2021 - 05/06/2022 Kildegårdshallen (Hallen) Søndag 13:00-15:00 Instruktør: Rune Hansen Anton Mervig Schrøder

På parkour-holdet går vi meget op i sammenhold og i at skabe god kommunikation blandt alle eleverne. Vi fokuserer på at blive bedre til parkour som et hold, men også på den individuelle udvikling, inden for parkour rammerne.

Der vil være megen fokus på træning af faldteknikker, såsom rullefald og "diveroll". Ud over det, så handler parkour jo om at komme fra A til B hurtigst muligt, og det gøres ved at man forcerer diverse "forhindringer" ved brug af "Vaults", som f.eks.: "Monkey, Lazy eller Dash vault".

Vi ved af egen erfaring, hvor hårdt parkour kan være og derfor mener vi også, at det er vigtigt at lægge en del styrketræning og styrkelege ind i træningen, som vores opvarmning. Vi træner armstrækker, coretræning (planke), mavebøjninger og "catcrawl", og bruger også disse øvelser under andre lege eller stikbold.

Denne ekstra træning, vil hjælpe meget når vi skal i krig med diverse Vaults.

Pris: 1.600,00 DKK

Rune Hansen