Foxy Ladies and Gentlemen – Spring (17-35 år)

Instruktører: Esben Buhl, Anja Hauge og Phie Lambert

Foxy er et mixhold i aldersgruppen 17-35 år. Holdet har eksisteret, i sin nuværende form, i 4 år. Holdet er for dig, der har dyrket spring- / rytmegymnastik eller dans før og er frisk på at være en del af et socialt og hyggeligt hold. Der vil blive lagt vægt på gode og energiske træninger med fokus på, at du som gymnast bliver udfordret og udvikler dig løbende. Ved opstart vælger du, om du vil være en del af henholdsvis rytmesiden eller springsiden.

Træningerne foregår i nogle af de bedste spring- og rytme-faciliteter på Sjælland, nemlig i Idrættens Hus på Kildegården. Holdet er et opvisningshold, og træningerne vil derfor munde ud i et samlet opvisningsprogram, som vi vil vise ved Stenbrostævnet i januar, DGIs forårsstævner, RGs opvisning i marts måned og sommerstævnet ved Roskilde fjord i juni måned. Derudover deltager vi også til DGI’s Landsstævne 2021 i Svendborg, der ligger fra 1-4. juli. Vi håber, at rigtig mange gerne vil deltage, men det er ikke et krav for at gå på holdet. Mere information følger ved sæsonstart.

På Rytmesiden vil der være fokus på grundtræning, styrketræning, teknik og spring over gulv. Vi har både fokus på at udvikle jer individuelt som gymnaster og som et samlet hold. Vi vil samtidig sørge for, at du får afprøvet forskellige gymnastik- og dansegenre, fra Street til Moderne og at du kommer til at arbejde med forskellige udtryk i serierne. I denne sæson vil vi arbejde med håndredskabet køller - det forventes dog ikke, at du har erfaring med dette håndredskab.

På springsiden vil der være fokus på udviklingen af den enkelte gymnast. Vi vil arbejde både med standard opstillinger, men også en del stationsarbejde. På springsiden kan man starte, uanset om man er begynder, øvet eller meget øvet. Vi vil tilpasse træningen, så alle har mulighed for at udvikle sig. For os er det vigtigt, at man som gymnast arbejder fokuseret mod et mål, uanset om det er vejrmølle, salto, randi eller triple out. For os er det vigtigt, at alle er lige, uanset hvilket niveau man er på.

Vi har en forventning om, at du som gymnast kommer til alle træningerne med en lyst til at lære, blive udfordret og udvikle dig. Derudover forventer vi også, at du deltager i de sociale arrangementer, da det sociale er en lige så vigtig del af holdet, som det gymnastiske. På holdet lægger vi stor vægt på engagement, og vi forventer også, at du prioriterer træningerne og opvisningerne højt. Det er nemlig på denne måde, at vi kan sikre bedst mulig udvikling – ikke kun for dig selv, men også for hele holdet.

Til gengæld vil du også opleve, at vi som trænere møder forberedte op hver gang, og at vi vil gøre meget for at lytte til gymnasternes ønsker.

Ud over kontingentet vil der blive opkrævet et beløb på maks. 900,- kr., som vil dække alle udgifter til bl.a. opvisningstøj.

Vi er i fuld gang med at planlægge sæsonen og opvisningsprogram, og vi glæder os helt vildt til at se jer alle sammen torsdag d. 20. august.

**** OBS! Sæt allerede nu kryds i kalenderen d. 19. september, hvor vi vil holde sæsonens første ekstra træning, med ekstra fokus på at lære hinanden at kende****

****OBS! De første 3 træninger er prøvetræninger, herefter kan man kun deltage i træningen, hvis man har tilmeldt sig holdet ****

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen

Foxy Ladies and Gentlemen spri - (041)