Supernovaer – begyndere/let øvede springpiger (9-11 år)

Instruktører: Martin Ilsøe & André Jespersen.

Hjælpeinstruktører: Alexander Thøgersen, Noah Waynert & Mads Rekman.

Holdet er et superhyggeligt hold for springtossede piger, hvor vi - udover kilometervis af spring - også øver balance, dans, serier, akrobatik, styrke m.m. Holdet er åbent for nye som tidligere gymnaster. Vi springer i springgrav og på airtrack og træner flik-flak, saltoer, fede tricks, håndstand/-gang og nogle gymnaster øver måske lidt tempo-flik, baglænder og skruespring el.lign. Der er plads til piger på alle niveauer - også helt nye. Vi er et sammentømret trænerteam, som differentierer træningen efter den enkelte gymnasts behov og niveau.

Vi vægter sund fysisk aktivitet og glæden ved sporten højt. Gennem kropsøvelser, styrke-/smidigheds- & rytmeøvelser, lege, spring på redskaber osv., søger vi at opbygge gymnasternes teknik og kropskontrol. Målet er at skabe alsidige, robuste og glade gymnaster, som har lyst til sporten hele livet. Kom og vær med... til sportsligt fællesskab i sjove og sunde rammer. Vi glæder os til at se dig!

Omkring nytårstid vil der være en ekstra udgift på ca. 300,- kr. for en dragt, som pigerne efterfølgende beholder.

Holdet deltager i:

Foreningens lokalopvisning i Roskilde Kongrescenter, d. 27. marts 2021, DGI’s opvisning i marts & Gymnastik ved Fjorden i juni. Derudover kan lidt socialt samvær komme på tale, i løbet af sæsonen.

Den 4. lørdag hver måned er der gratis fællestræning for foreningens gymnaster i springcentret i Idrættens Hus, Roskilde - det er frivilligt om man deltager.

Bemærk: Som gymnast i foreningen, er det er muligt at tilmelde sig holdet: ”Åben springtræning” om tirsdagen, hvis man har lyst til at springe endnu mere i det fede springcenter.

Afbud sendes til Martin på: 27290521, André på: 53773664 eller Noah på: 51513233 (indtil nytår).

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen

Supernovaer 9-11 år - (035)
Fredag Tid: 17:30 - 19:15
Sted: Kildegaardshallen, Hallen