Team Novus - Spring (13-17 år)

Vi er et mix hold for 13 til 17-årige. Holdet består af en rytmeside og en springside der træner hver for sig, men laver opvisninger med et fælles, samlet program.

Rytmegymnasterne træner hver onsdag i Roskilde Hallerne - Hal B, kl. 19:00-21:00 og springsiden træner hver mandag fra kl. 19:45-21:30 og onsdag kl. 19:00-21:00 begge træninger i Kildegårdshallen.

På springsiden ville vi gøre opmærksom på at der forventes en dragt udgift på omkring 500 kr.

Man vælger i starten af sæsonen om man vil gå på rytmesiden eller springsiden. Vi gør opmærksom på at der til opvisningerne vil være fællesserier som både spring- og rytmegymnaster skal deltage i. Derfor vil der også komme en del fælles træninger i løbet af sæsonen hvor vi træner sammen.

Rytmesiden bliver trænet af Cecilia Møller & Line Olesen og springsiden trænes af Frank Hansen & Signe Kristensen.

Team Novus Spring mix

Holdet er både for begyndere og øvede springgymnaster, som har lyst til at udfordre sig selv. Der er plads til alle uanset erfaring, da vi tilpasser træningerne, så den enkelte gymnast udfordres på eget niveau. Vi er med til at rykke jeres egne grænser, så i hele tiden udvikler jer.

Selve træningerne består af en opvarmning, hvor vi både laver styrke og får koppen ordentlig varmet op. Efter opvarmningen vi arbejder med grundteknikken, som håndstande og generel kropskontrol. Her efter springer vi en hel masse.

Vi er to springtrænere, som ønsker at i er med til at have medvirkning på, hvilke spring der skal lægges fokus på. På denne måde har i også stor indvirkning på hvilke spring, som vi har med til opvisningerne. Vi håber meget på at spring er lige noget for jer. Da vi lægger stor vægt på at spring skal fylde det meste af træningen. Vi ville komme til at øve lidt serie, når vi nærmer os opvisningerne til foråret.

I forbindelse med dragter vil der komme en ekstra udgift - nærmere information om det, i starten af sæsonen.

Vi har en forventning om at du prioriterer træningerne samt opvisningerne og er klar på at yde dit bedste og blive udfordret som gymnast. Vi prioriterer også det sociale fællesskab på holdet, og håber på at se en masse energiske og engagerede gymnaster til en mega fed sæson med en masse gode oplevelser.

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen

Team Novus - Spring 13-17 år - (032)
Mandag Tid: 19:45 - 21:30
Sted: Kildegaardshallen, Hallen