Klubmodul henter siden
Mentaltræning for konkurrencegymnaster 12+ | 019
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.

Mentaltræning for konkurrencegymnaster (12+)

Instruktør: Maila Walmod

Dette hold er for gymnaster der træner seriøst og ønsker at arbejde med mentaltræning.

Holdbeskrivelse:

Den mentale del af gymnastik er afgørende for både trivsel, træningsglæde og performance. Derfor er det med glæde, at Roskilde Gymnastikforening for første gang kan tilbyde et struktureret mentaltræningsforløb for dig, som tager din sport seriøst og gerne vil arbejde med dit mindset, dine mentale færdigheder og din bevidsthed omkring dig selv - i både træning og konkurrence.

I et forløb over tre måneder, introduceres forskellige sportspsykologiske værktøjer, og eksempelvis forventes at nogle af følgende emner vil der blive arbejdet med i træningen: målsætning, visualisering, mindfulness og vejrtrækning, indre dialog, motivation og formål, samt håndtering af modgang og tanker.

Da det er første gang holdet udbydes, vil undervisningen og ovenstående emner, derfor justeres undervejs efter holdets niveau og behov.

Mentaltræningen foregår i trampolinhallen i Idrættens Hus på Kildegården. For at få mest ud af timen sammen, er det vigtigt, at du er der til tiden. Hav behageligt tøj på og hav spist inden, da der ikke må indtages mad eller vand på måtterne, hvor vi vil sidde. Du kan godt have en vanddunk med, som kan stå ved indgangen til hallen. Medbring gerne et tæppe til både at sidde på og til at bruge ved visualiseringstræning, mindfulness og vejrtrækningsøvelser.

Der vil til træningen blive introduceret forskellige teorier, der understøttes af praktiske øvelser, både undervejs i timen og mellem hver træningsgang. Hjemmearbejdet består af eksempelvis små praksisser på daglig eller ugentlig basis. Dette overstiger ikke mere end 10 minutter dagligt, og det forventes at udføres som en del af træningen og udviklingen.

Som udgangspunkt vil en træning indeholde dialog og deling af oplevelser og erfaringer fra dig som deltager med hele holdet og i gruppeøvelser, så alle på holdet videndeler og lærer af hinanden. Formålet er at lære at sætte ord på og arbejde med bevidsthed omkring træning, samt at skabe et stærkt sammenhold. Alle vil til hver træning have sagt noget, så vær klar på, at det her er et hold, hvor du deltager i fællessnakke og i grupper. Der støttes og hjælpes med at gøre dette på en hyggelig, rar og sjov måde af underviser, Maila Walmod.

Maila er trampolininstruktør i foreningen igennem mange år, men har også selv haft en elitekarriere og kender derfor personligt til de mange mentale aspekter af sport og konkurrence. Hun har læst idræt på Københavns Universitet med et særligt fokus på sportspsykologi. Ved siden af har hun uddannet sig til coach og motivational speaker, og bruger sine erfaringer fra sporten til at hjælpe andre med at finde frem til deres indre formål og værdier, samt skabe balance og trivsel i deres sportskarriere.

Startdato
06.09.2021